Saturday, November 20, 2010

Jom Buat Apam Tepung Beras

ari tu tetibe je dtg rajin nk buat apam tepung beras ni. tetibe je tekak ni rase nak mentekedaghah makan apam camni. saje nk cube try test...mase mule2 nk buat tu gelabah jugak sbb tak penah gune yis time memasak. takut la kan tetibe je adunan tu naek dgn meluap2. tp naseb baik sumenye ok, sedap lak tu...ade sesape yg berminat dgn resepi apam tepung beras ni...?


.


.


.


.







ni lah antare bahan2 yg digunekan...







.


.


.


.



- acuan apam -


.



.



.



.

- kisar nasi sejuk bersama air sehingga halus -
.



.



.



.



- kacau sehingga adunan tidak berketul -


.



.



.



.



- kukus adunan dengan api yg kuat -




.


.


.


.


-tak cukop acuan sebenanye, so belasah pakai container ajelah -


.
.
.
.
- kueh apam saye dah siap dimasak -




.

.


.


.
- rendamkan acuan kueh ke dalam sedikit air supaye senang nk kluarkn apam dari acuannye -


.
.
.
.
- keluarkan apam dari acuan dan bolehla dihidang -
.
.
.
.
- selamat mencuba -
- dan selamat menjamu selera -






No comments:

Post a Comment